2012. szeptember 26., szerda

Számháború az Apple ellen


Hamarosan nálunk is elérhető lesz az új csoda, az Iphone 5. Hogy miért épp ezt a nevet kapta az rejtély, tulajdonképpen az egész sorozat számozása érdekes, ugyanis a most polcokra kerülő modell a sorban a hatodik. Persze ez tulajdonképpen senkit nem zavar. Olyannyira nem, hogy most minden Steve Jobs cégéről, és az új csúcsmodellről szól, nem csoda hát, hogy a nagy rivális, a Samsung éppen most indított újabb támadást az amerikai cég ellen, mégpedig ezúttal egy teljes oldalas reklámhirdetés formájában.

"It doesn't take a genius…"

"Nem kell géniusznak lenni hozzá..." kiabál rá már pár napja számos amerikai napilap oldalairól a reklám. A koreaiak bizonyára sokat töprengtek a szlogenen, ugyanis ez a fél mondat annyi fronton köt bele az Apple-be amennyin csak tud. Nem kell géniusznak lenni hozzá, hogy a részletes, és természetesen a Samsung S3 győzelmével záruló képes összehasonlítás alapján bárki megmondja, melyik a jobb eszköz. Nem kell géniusznak lenni hozzá, a Samsung könnyen kezelhető, tökéletes, használható telefonja lehet bárkinek. Mi szükség lenne tehát rá, hogy a boltban, teszem azt kék pólóba öltözött különlegesen képzett szakemberek magyarázzák el a használatot? Harmadszor pedig nem kell géniusznak lenni hozzá, hogy valaki létrehozzon egy olyan hiányos, középszerű mobilt, mint az Apple. Ez az üzenet, ami persze durván torzít, hiszen a felsorolásból jó pár adat kimaradt, ami az Iphone mellett szólna, és a hab a tortán, hogy a sötét Apple-csoda, kikapcsolt kijelzővel, míg a rikítóan fehér S3 működésre készen, bekapcsolva, várva az új feladatokat néz ránt a reklámról.

(A kép nagyobban itt.)

Jó a neve… de nem kompatibilis

Fel van viszont sorolva az összes olyan paraméter és számadat, amely az S3-nak kedvez, és a hirdetést az teszi olyan erőssé, és hatásossá, hogy nincs benne valótlanság. Akár a kijelző adatait, akár az akksi készenléti idejét nézzük, a Samsung mindenben jobb, néhány tulajdonságban pedig - ilyenek is szerepelnek a listán - adottságai megegyeznek az Apple-ével.  Az almás mobil oldalán a rövidke sort a végső csapás zárja, ami - mi tagadás - tényleg nem a legjobb húzás az Apple-tól, és ezt az ellenfél könyörtelenül ki is használja. "A totally diferent plug" azaz egy teljesen új töltő. Ezzel a 2003 óta állandó töltési és csatlakoztatási szabványt dobták ki, így persze az új "Lightning" nevű kábel nem kompatibilis sem a régebbi Iphone-okkal, sem az Ipadekkel, sem pedig bármely korábbi eszközzel. Az Apple szerint számtalan mód és megoldás van a kompatibilitási gondok megoldására, az igazság azonban az, hogy ezek mindegyike újabb kiadás, és újabb dollárokkal növeli a cég vagyonát.

A PR nem minden

Azért az ütős reklám ellenére se csökken az új Iphone népszerűsége, az ős-almások szerint senkit nem érdekel pár számadat, hiszen a legfontosabb a feeling, és az új Apple-mobil vásárlása meghívó egy különleges, elit klubba, és különben is, mint az már a bíróságon is bizonyítást nyert, a Samsung számos ötletet felhasznált, amit az amerikaiaktól loptak.
Akárhogy is, ezzel a reklámmal egy újabb front nyílt a két óriás cég háborújában, és biztosra vehetjük, hogy az Apple nem fog soká várni az ellentámadással. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése