Hamarosan nálunk is elérhető lesz az új csoda, az Iphone 5.
Hogy miért épp ezt a nevet kapta az rejtély, tulajdonképpen az egész sorozat
számozása érdekes, ugyanis a most polcokra kerülő modell a sorban a hatodik.
Persze ez tulajdonképpen senkit nem zavar. Olyannyira nem, hogy most minden
Steve Jobs cégéről, és az új csúcsmodellről szól, nem csoda hát, hogy a nagy
rivális, a Samsung éppen most indított újabb támadást az amerikai cég ellen,
mégpedig ezúttal egy teljes oldalas reklámhirdetés formájában.
"It doesn't take a genius…"
"Nem kell géniusznak lenni hozzá..." kiabál rá már
pár napja számos amerikai napilap oldalairól a reklám. A koreaiak bizonyára
sokat töprengtek a szlogenen, ugyanis ez a fél mondat annyi fronton köt bele az
Apple-be amennyin csak tud. Nem kell géniusznak lenni hozzá, hogy a részletes,
és természetesen a Samsung S3 győzelmével záruló képes összehasonlítás alapján
bárki megmondja, melyik a jobb eszköz. Nem kell géniusznak lenni hozzá, a
Samsung könnyen kezelhető, tökéletes, használható telefonja lehet bárkinek. Mi
szükség lenne tehát rá, hogy a boltban, teszem azt kék pólóba öltözött
különlegesen képzett szakemberek magyarázzák el a használatot? Harmadszor pedig
nem kell géniusznak lenni hozzá, hogy valaki létrehozzon egy olyan hiányos, középszerű
mobilt, mint az Apple. Ez az üzenet, ami persze durván torzít, hiszen a
felsorolásból jó pár adat kimaradt, ami az Iphone mellett szólna, és a hab a
tortán, hogy a sötét Apple-csoda, kikapcsolt kijelzővel, míg a rikítóan fehér
S3 működésre készen, bekapcsolva, várva az új feladatokat néz ránt a reklámról.
(A kép nagyobban itt.)
Jó a neve… de nem kompatibilis
Fel van viszont sorolva az összes olyan paraméter és
számadat, amely az S3-nak kedvez, és a hirdetést az teszi olyan erőssé, és
hatásossá, hogy nincs benne valótlanság. Akár a kijelző adatait, akár az akksi
készenléti idejét nézzük, a Samsung mindenben jobb, néhány tulajdonságban pedig
- ilyenek is szerepelnek a listán - adottságai megegyeznek az Apple-ével. Az almás mobil oldalán a rövidke sort a végső
csapás zárja, ami - mi tagadás - tényleg nem a legjobb húzás az Apple-tól, és
ezt az ellenfél könyörtelenül ki is használja. "A totally diferent
plug" azaz egy teljesen új töltő. Ezzel a 2003 óta állandó töltési és
csatlakoztatási szabványt dobták ki, így persze az új "Lightning"
nevű kábel nem kompatibilis sem a régebbi Iphone-okkal, sem az Ipadekkel, sem
pedig bármely korábbi eszközzel. Az Apple szerint számtalan mód és megoldás van
a kompatibilitási gondok megoldására, az igazság azonban az, hogy ezek
mindegyike újabb kiadás, és újabb dollárokkal növeli a cég vagyonát.
A PR nem minden
Azért az ütős reklám ellenére se csökken az új Iphone
népszerűsége, az ős-almások szerint senkit nem érdekel pár számadat, hiszen a
legfontosabb a feeling, és az új Apple-mobil vásárlása meghívó egy különleges,
elit klubba, és különben is, mint az már a bíróságon is bizonyítást nyert, a
Samsung számos ötletet felhasznált, amit az amerikaiaktól loptak.
Akárhogy is, ezzel a reklámmal egy újabb front nyílt a két
óriás cég háborújában, és biztosra vehetjük, hogy az Apple nem fog soká várni
az ellentámadással.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése